MyCall

MyCall, en av Telias merkevarer, fokuserer på gjestearbeidere og innvandrere, og tilbyr skreddersydde abonnementer med lave priser for internasjonale samtaler. De markedsføres som det ideelle valget for de som ofte ringer til utlandet.

En skjermet strand med hvitt sand møter turkist vann, omgitt av høye, grønne fjell under en klar, blå himmel.MyCall Mobilabonnement

Mobilabonnement har ingen samarbeid med MyCall

Sist oppdatert søndag 6. juli 2025 kl. 17:34

MyCall Kontantkort

0 GB
Maks hastighet
0 min
0 SMS

MyCall EU+ 500 MB

0.5 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover
Gratis datakort

MyCall Global 500 MB

0.5 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover

MyCall EU+ 1 GB

1 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover
Gratis datakort

MyCall Global 1 GB

1 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover

MyCall EU+ 3 GB

3 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover
Gratis datakort

MyCall Global 3 GB

3 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover

MyCall Global 6 GB

6 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover

MyCall EU+ 6 GB

6 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover
Gratis datakort

MyCall Global 12 GB

12 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover

MyCall EU+ 12 GB

12 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover
Gratis datakort

MyCall Global 25 GB

25 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover

MyCall EU+ 25 GB

25 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover
Gratis datakort

MyCall EU+ 50 GB

50 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover
Gratis datakort

MyCall Global 50 GB

50 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Data rollover

MyCall spesialiserer seg mot gjestearbeidere og innvandrere. Selskapet har skreddersydd abonnement med lave priser for ringing til en rekke land. MyCall er en av Telias merkevarer og markedsføres som «Kontantalternativet for dem som ringer mye til utlandet».

Dette abonnementet passer nok best for spesielt interesserte, men kan naturligvis brukes av alle.

De har en rekke forhåndsbetalte abonnement, og abonnement som vil være fordelaktige for de som ringer mye til utlandet eller reiser mye utenfor EU/EØS. Da kan man finne spesialiserte abonnement for nettopp dette.

Les også: Finn Norske mobilabonnement.

Mycall - For spesielt interesserte

MyCall logo

MyCall har to abonnementslinjer, der begge retter seg mot kunder som ofte ringer utenlands. Hvilket abonnement som passer avhenger av ringehyppighet og hvor du skal ringe.

De har også abonnement via MyCall Global, som utmerker seg for mennesker som skal reise utenfor EU/EØS - med fordelaktige avtaler og ofte lavere kostnader enn Norske mobilabonnement.

Til gjengjeld er abonnementene svært gunstige for kunder som stort sett bruker telefonen for å ringe utenlands. Abonnementet MyPack-pluss har ubegrenset SMS-sending til hele verden!

Mobilabonnement

MyCall inndeler mobilabonnementene sine etter tre typer; ‘MyCall EU+’, ‘MyCall Global’ og ‘MyCall Norge’.

MyCall EU+: Lar deg ringe til EU, UK, USA & Canada ubegrenset. Og tilbyr datapakker fra 500 MB til til 50 GB.  

MyCall Global: Lar deg velge det landet du ønsker å ringe til eller besøke og tilbyr en konkurransedyktig pris utfra valgt land. Velg mellom ulike datapakker og ringepakker.

MyCall Norge: gir deg fri tale, SMS/MMS i Norge og fri SMS/MMS til hele verden, og inkluderer også 1 GB mobildata.

Utover det tilbyr de også kontantkort. Noe som kan være perfekt for personer med d-nummer.

Tips: Se oppdaterte priser fra MyCall øverst på denne siden!

Påfyll

Mange som velger MyCall har en form for forhåndsbetalt abonnement som må fylles på - på forhånd. Dette kan være irriterende for enkelte, men MyCall har tilrettelagt for at det både er enkelt og oversiktlig.

Man kan betale via en rekke digitale løsninger som Vipps, Mastercard eller Visa. Det er også mulig å fylle på kontantkortet i fysiske butikker og hos mange kjeder som:

  • Narvesen
  • Kiwi
  • Joker
  • Mix
  • Deres egne butikker rundt og i Oslo
  • 7 Eleven
  • Spar
  • Meny
  • Yx

Her kan man kjøpe kontaktkort direkte eller fylle på sitt mobilabonnement løpende. De selger også vanlige abonnement, men det fordrer at man ikke har utestående betalingsanmerkninger og et personummer.

Dekning

MyCall er eid av Telia, og bruker dermed Telia sitt mobilnett i Norge. Dette er et av Norges beste mobilnett, og bidrar til en stabil og effektiv tjeneste.

Slik får man dermed dekning i store deler av Norge, og mer enn 99% av alle Norges hjem - vil ha tilgang til deres mobilnett i ulik grad.

Når man bruker mobilen i utlandet, vil man benytte seg av mobilnett fra diverse samarbeidspartnere til MyCall i disse landene, dekningen vil derfor variere ut i fra dekning i disse landene - og er ikke påvirket av Telia sitt mobilnett.

Fordeler

MyCall har svært mange fordeler for personer som ønsker å bruke mobilabonnementet til å kommunisere med folk i utlandet eller som ønsker å bruke mobiltelefonen utenfor land i EU/EØS.

Dette er de beste fordelene med MyCall:

  • Mange valgmuligheter.
  • Svært gode fordeler for utenlandsbruk i mange land.
  • Inkluderer SMS/MMS til alle land i verden i mange av deres abonnement.
  • Har abonnement som inkluderer tale fra Norge til mange land i EU/EØS og enkelte land utenfor.
  • Et av de beste valgene for personer som ønsker å ringe fra Norge til utlandet.
  • Tilbyr forhåndsbetalte abonnement i mye større og bedre grad enn mange andre operatører.

Ulemper

Vi finner naturligvis mange ulemper med denne operatøren som hovedsakelig spesialiserer seg på kommunikasjon mellom landegrensene - de vil dermed ikke ha så gode avtaler for bruk i Norge.

  • Ikke så bra for vanlig mobilbruk for Norske brukere som ikke reiser eller ringer til utlandet.
  • Få tilleggstjenenester og fordeler for bruk i Norge.
  • Noe dyrere enn vanlige Norske mobilabonnement som hovedsakelig brukes i Norge.

Kjøpe ny mobil

MyCall selger brukte og nye mobiltelefoner, og har ofte avslag i pris eller rabatter. Her kan man gjøre et kupp i enkelte tilfeller. Sjekk gjerne ut deres sortiment av både nye og brukte mobiltelefoner.

Les mer: Kjøpe og selge brukte mobiltelefoner - her kan du få avslag i pris på brukte mobiltelefoner eller selge din brukte mobiltelefon.

Tjenester og tilleggsfunksjoner

Tjenestetilbudet fra MyCall er beskjedent. Operatøren tilbyr ingen underholdningstjenester eller spennende tilleggsfunksjoner, utenom inkludert bruk til og fra diverse land.

Dette operatøren sitt hovedfokus er å tilrettelegge for kommunikasjon ut over landegrenser, og har også spesialisert seg på forhåndsbetalte abonnement.

Her er det lite inkludert over det mest nødvendige, andre operatører har gjerne fri bruk av data, data rollover eller inkluderer diverse sikkerhetstjenester, strømmetjenester eller andre ting - dette får man ikke med MyCall.

Kundeservice

MyCall kan kontaktes på flere måter, og har faktisk fysiske butikker man kan besøke for å få hjelp eller for å bestille et mobilabonnement. Her er de veldig flinke, og har i tillegg mange medarbeidere som kan snakke ulike språk.

Slik kontakter du MyCall kundeservice:

MetodeNummer / kontaktopplysningerKommentar / åpningstider
Telefon06160Man-Fre: 08:00 - 16:00
E-postkundeservice@mycall.noSvarer vanligvis innen 2-3 virkedager
Kontaktskjemahttps://no.mycall.no/customer-service/contact-usSvarer vanligvis innen 2-3 virkedager
Fysiske butikkerBrugata 1, Oslo / Strømsveien 43, StrømmenMan-Lør: 10:00 - 18:00

MyCall har fått mye skryt av sin kundeserviceavdeling som er flinke til å hjelpe norsktalende og personer med andre bakgrunner som gjerne ikke er like flinke til Norsk eller Engelsk.

Oppsummering: Utenlandsspesialisten

MyCall ble etablert i 2001 under navnet Lebara. Forretningskonseptet den gang var salg av telefonkort for utenlandssamtaler. Kortene ble solgt i kiosker og bensinstasjoner over hele landet og rettet seg spesielt mot gjestearbeidere og innvandrere.

Kundegruppen har MyCall beholdt fokuset på, gjennom flere oppkjøp og fusjoner. Selskapet ble kjøpt av Network Norway i 2007 og fusjonerte med OneCall i 2013 før begge selskapene ble kjøpt av Telia i 2015.

MyCall har vunnet flere priser, blant annet «Årets Markedsfører» i 2012 og «Brobyggerprisen» i 2013. Det er ikke bare på kundesiden at MyCall har hatt fokus på innvandrere.

Også blant de ansatte er det bred, flerkulturell bakgrunn. Dette gjør seg blant annet bemerket i selskapets kundeservice, som håndterer henvendelser på en rekke språk.

Etter at Telia overtok selskapet i 2015 har man beholdt merkevaren og fremmer den i dag som alternativet for kunder som ofte ringer utenlands.

Oppdager du en feil hos oss, må du mer enn gjerne henvende deg til kontakt@mobilabonnement.no, og vi vil sørge for å rette opp feilen innen 24 timer.