Om MyCall
MyCall spesialiserer seg mot gjestearbeidere og innvandrere. Selskapet har skreddersydd abonnement med lave priser for ringing til en rekke land. MyCall er en av Telias merkevarer og markedsføres som «Kontantalternativet for dem som ringer mye til utlandet».
For spesielt interesserte
MyCall har to abonnementslinjer, der begge retter seg mot kunder som ofte ringer utenlands. Hvilket abonnement som passer avhenger av ringehyppighet og hvor du skal ringe.
Til gjengjeld er abonnementene svært gunstige for kunder som stort sett bruker telefonen for å ringe utenlands. Abonnementet MyPack-pluss har ubegrenset SMS-sending til hele verden!
Mobilabonnement
MyCall inndeler mobilabonnementene sine etter tre typer; ‘MyCall EU+’, ‘MyCall Global’ og ‘MyCall Norge’.
MyCall EU+ lar deg ringe til EU, UK, USA & Canada ubegrenset. Og tilbyr datapakker fra 500MB til til 50G
MyCall Global lar det velge det landet du ønsker å ringe til og tilbyr en konkurransedyktig pris utifra valgt land. Velg mellom datapakker fra 500 - 50GB.
MyCall Norge gir deg fri tale i norge og SMS og MMS til hele verden men 0 GB i data.
Utover det tilbyr de også kontantkort og abonnementet Mixit
Se oppdaterte priser fra MyCall øverst på denne siden
Kjøpe ny mobil
MyCall har ingen nettbutikk der du kan kjøpe ny mobiltelefon. Abonnementene passer derfor best for kunder som allerede har en telefon liggende eller som har kjøpt telefon gjennom annen forhandler.
Tjenester og ekstra
Tjenestetilbudet fra MyCall er beskjedent. Operatøren tilbyr ingen underholdningstjenester eller tilleggsfunksjoner.
Det eneste som finnes av Ekstratjenester er en funksjon som gjør det mulig å sende tekstmelding fra tomt kontantkort og be mottaker om å ringe, samt overføring av ringeminutter fra et kontantkort til et annet via sms.
Utenlandsspesialisten
MyCall ble etablert i 2001 under navnet Lebara. Forretningskonseptet den gang var salg av telefonkort for utenlandssamtaler. Kortene ble solgt i kiosker og bensinstasjoner over hele landet og rettet seg spesielt mot gjestearbeidere og innvandrere.
Kundegruppen har MyCall beholdt fokuset på, gjennom flere oppkjøp og fusjoner. Selskapet ble kjøpt av Network Norway i 2007 og fusjonerte med OneCall i 2013 før begge selskapene ble kjøpt av Telia i 2015.
MyCall har vunnet flere priser, blant annet «Årets Markedsfører» i 2012 og «Brobyggerprisen» i 2013. Det er ikke bare på kundesiden at MyCall har hatt fokus på innvandrere. Også blant de ansatte er det bred, flerkulturell bakgrunn. Dette gjør seg blant annet bemerket i selskapets kundeservice, som håndterer henvendelser på en rekke språk.
Etter at Telia overtok selskapet i 2015 har man beholdt merkevaren og fremmer den i dag som alternativet for kunder som ofte ringer utenlands.
Oppdager du en feil hos oss, må du mer enn gjerne henvende deg til [email protected], og vi vil sørge for å rette opp feilen innen 24 timer.