MyCall spesialiserer seg mot gjestearbeidere og innvandrere. Selskapet har skreddersydd abonnement med lave priser for ringing til en rekke land. MyCall er en av Telias merkevarer og markedsføres som «Kontantalternativet for dem som ringer mye til utlandet».
Dette abonnementet passer nok best for spesielt interesserte, men kan naturligvis brukes av alle.
De har en rekke forhåndsbetalte abonnement, og abonnement som vil være fordelaktige for de som ringer mye til utlandet eller reiser mye utenfor EU/EØS. Da kan man finne spesialiserte abonnement for nettopp dette.
Les også: Finn mobilabonnement som fungerer best i Norge.
Mycall: Priser, dekning og anmeldelse

MyCall har tre abonnementslinjer, der to av disse retter seg mot kunder som ofte ringer utenlands. Hvilket abonnement som passer avhenger av ringehyppighet og hvor du skal ringe.
De har også abonnement via MyCall Global, som utmerker seg for mennesker som skal ringe utenfor EU/EØS - med fordelaktige avtaler og ofte lavere kostnader enn Norske mobilabonnement.
Til gjengjeld er abonnementene svært gunstige for kunder som stort sett bruker telefonen for å ringe utenlands. Abonnementet MyCall Norge har ubegrenset SMS-sending til hele verden!
Mobilabonnement
MyCall inndeler mobilabonnementene sine etter tre typer; MyCall EU+, MyCall Global og MyCall Norge:
- MyCall EU+: Lar deg ringe til EU, UK, USA & Canada ubegrenset. Og tilbyr datapakker fra 500 MB til til 50 GB.
- MyCall Global: Lar deg velge det landet du ønsker å ringe til eller besøke og tilbyr en konkurransedyktig pris utfra valgt land. Velg mellom ulike datapakker og ringepakker.
- MyCall Norge: gir deg fri tale, SMS/MMS i Norge og fri SMS/MMS til hele verden, og inkluderer også 1 GB mobildata.
Utover det tilbyr de også kontantkort. Noe som kan være perfekt for personer med d-nummer.
Priser
MyCall har stor variasjon i priser avhengig av hvilket abonnement man velger. Det koster fra kr 129,- til kr 699,- per måned. De tilbyr 3 forskjellige typer abonnement som alle har ulike priser.
De billigste abonnementene inkluderer lite mobildata, og lar deg heller ikke ringe gratis til andre land i verden - noe litt dyrere abonnement kan gjøre.
Man må altså betale litt ekstra for å få denne muligheten, men dersom man ringer mye til utlandet, får man mye valuta for pengene.
MyCall har litt dyrere priser i forhold til vanlige norske mobilabonnement, dersom man kun bruker abonnementet i Norge eller i EU/EØS uten å ringe og sende SMS/MMS til andre land i verden.
Tips: Se oppdaterte priser fra MyCall øverst på denne siden!
Påfyll
Mange som velger MyCall har en form for forhåndsbetalt abonnement som må fylles på - på forhånd. Dette kan være irriterende for enkelte, men MyCall har tilrettelagt for at det både er enkelt og oversiktlig.
Man kan betale via en rekke digitale løsninger som Vipps, Mastercard eller Visa. Det er også mulig å fylle på kontantkortet i fysiske butikker og hos mange kjeder som:
- Narvesen
- Kiwi
- Joker
- Mix
- Deres egne butikker rundt og i Oslo
- 7 Eleven
- Spar
- Meny
- Yx
Her kan man kjøpe kontaktkort direkte eller fylle på sitt mobilabonnement løpende. De selger også vanlige abonnement, men det fordrer at man ikke har utestående betalingsanmerkninger og et personnummer.
MyCall Oslo: Fyll på kontantkortet eller kjøp telefon
MyCall driver flere fysiske butikker i Oslo og rundt Oslo-området. Her kan man få hjelp, kjøpe kontantkort eller fylle på sin saldo.
Hvis du har behov for hjelp, eller foretrekker å handle i en butikk i stedet for over internett, kan du besøke MyCall sine butikker her:
- MyCall Brugata: Brugata 1, Oslo
- MyCall Strømmen: Strømsveien 43, Strømmen
Åpningstider MyCall sine fysiske butikker:
- Man - Fre: 10-18
- Lørdager: 10-17
- Søndager og helligdager: Stengt
eSIM: Man kan velge mellom eSIM eller SIM-kort
MyCall lar deg velge mellom eSIM eller vanlige SIM-kort. Dette gir økt fleksibilitet, i tillegg til at eSIM er et mer miljøvennlig valg, og noe som kan brukes på stort sett alle nyere mobiltelefoner.
Mange velger derfor eSIM i stedet for vanlige SIM-kort, så da er det kjekt at MyCall tilbyr denne funksjonen.
Man trenger ikke å benytte seg av eSIM hos MyCall, men har valgmuligheten. Mange velger riktignok å bruke SIM-kort, da det er mer velkjent.
Dekning
MyCall er eid av Telia, og bruker dermed Telia sitt mobilnett i Norge. Dette er et av Norges beste mobilnett, og bidrar til en stabil og effektiv tjeneste.
Slik får man dermed dekning i store deler av Norge, og mer enn 99% av alle Norges hjem - vil ha tilgang til deres mobilnett i ulik grad.
Når man bruker mobilen i utlandet, vil man benytte seg av mobilnett fra diverse samarbeidspartnere til MyCall i disse landene, dekningen vil derfor variere ut i fra dekning i disse landene - og er ikke påvirket av Telia sitt mobilnett.
Fordeler
MyCall har svært mange fordeler for personer som ønsker å bruke mobilabonnementet til å kommunisere med folk i utlandet eller som ønsker å bruke mobiltelefonen utenfor land i EU/EØS.
Dette er de beste fordelene med MyCall:
- Mange valgmuligheter.
- Svært gode fordeler for utenlandsbruk i mange land.
- Inkluderer SMS/MMS til alle land i verden i mange av deres abonnement.
- Har abonnement som inkluderer tale fra Norge til mange land i EU/EØS og enkelte land utenfor.
- Et av de beste valgene for personer som ønsker å ringe fra Norge til utlandet.
- Tilbyr forhåndsbetalte abonnement i mye større og bedre grad enn mange andre operatører.
Ulemper
Vi finner naturligvis mange ulemper med denne operatøren som hovedsakelig spesialiserer seg på kommunikasjon mellom landegrensene - de vil dermed ikke ha så gode avtaler for bruk i Norge.
- Ikke så bra for vanlig mobilbruk for Norske brukere som ikke reiser eller ringer til utlandet.
- Få tilleggstjenester og fordeler for bruk i Norge.
- Noe dyrere enn vanlige Norske mobilabonnement som hovedsakelig brukes i Norge.
Kjøpe ny telefon
MyCall selger brukte og nye mobiltelefoner, og har ofte avslag i pris eller rabatter. Her kan man gjøre et kupp i enkelte tilfeller. Sjekk gjerne ut deres sortiment av både nye og brukte mobiltelefoner.
De har relativt kompetitive priser, og hvis man kan kjøpe mobiltelefonen på tilbud eller ved å få avslag, kan det lønne seg å handle mobiltelefonen sin hos MyCall.
Les mer: Kjøpe og selge brukte mobiltelefoner - her kan du få avslag i pris på brukte mobiltelefoner eller selge din brukte mobiltelefon.
Tjenester og tilleggsfunksjoner
Tjenestetilbudet fra MyCall er beskjedent. Operatøren tilbyr ingen underholdningstjenester eller spennende tilleggsfunksjoner, utenom inkludert bruk til og fra diverse land.
Dette operatøren sitt hovedfokus er å tilrettelegge for kommunikasjon ut over landegrenser, og har også spesialisert seg på forhåndsbetalte abonnement.
Her er det lite inkludert over det mest nødvendige, andre operatører har gjerne fri bruk av data, data rollover eller inkluderer diverse sikkerhetstjenester, strømmetjenester eller andre ting - dette får man ikke med MyCall.
Les også: Streamix fra Telenor.
Kundeservice
MyCall kan kontaktes på flere måter, og har faktisk fysiske butikker man kan besøke for å få hjelp eller for å bestille et mobilabonnement. Her er de veldig flinke, og har i tillegg mange medarbeidere som kan snakke ulike språk.
Slik kontakter du MyCall kundeservice:
| Metode | Nummer / kontaktopplysninger | Kommentar / åpningstider |
|---|---|---|
| Telefon | 06160 | Man-Fre: 08:00 - 16:00 |
| E-post | kundeservice@mycall.no | Svarer vanligvis innen 2-3 virkedager |
| Kontaktskjema | https://no.mycall.no/customer-service/contact-us | Svarer vanligvis innen 2-3 virkedager |
| Fysiske butikker | Brugata 1, Oslo / Strømsveien 43, Strømmen | Man-Lør: 10:00 - 18:00 |
MyCall har fått mye skryt av sin kundeserviceavdeling som er flinke til å hjelpe norsktalende og personer med andre bakgrunner som gjerne ikke er like flinke til Norsk eller Engelsk.
Min Side: Foreta endringer eller bestill tjenester
På MyCall min side kan man foreta endringer på abonnementet eller bestille ulike tjenester. Det krever at man registrerer seg, og logger inn via sitt mobilnummer og valgt passord.
Ved å bruke ''Min Side'', kan man enkelt fylle på sitt abonnement, betale regninger, bestille tjenester eller overvåke forbruket sitt.
De har også utviklet en applikasjon man kan laste ned som heter ''MyCall''. Herfra kan man utføre mange av de samme oppgavene som via ''MyCall Min Side''.
Oppsummering: Best for deg som ringer til utlandet
MyCall ble etablert i 2001 under navnet Lebara. Forretningskonseptet den gang var salg av telefonkort for utenlandssamtaler. Kortene ble solgt i kiosker og bensinstasjoner over hele landet og rettet seg spesielt mot gjestearbeidere og innvandrere.
Kundegruppen har MyCall beholdt fokuset på, gjennom flere oppkjøp og fusjoner. Selskapet ble kjøpt av Network Norway i 2007 og fusjonerte med OneCall i 2013 før begge selskapene ble kjøpt av Telia i 2015.
MyCall har vunnet flere priser, blant annet «Årets Markedsfører» i 2012 og «Brobyggerprisen» i 2013. Det er ikke bare på kundesiden at MyCall har hatt fokus på innvandrere.
Også blant de ansatte er det bred, flerkulturell bakgrunn. Dette gjør seg blant annet bemerket i selskapets kundeservice, som håndterer henvendelser på en rekke språk.
Les mer: Mobilabonnement med data i utlandet.
Etter at Telia overtok selskapet i 2015 har man beholdt merkevaren og fremmer den i dag som alternativet for kunder som ofte ringer utenlands.
Oppdager du en feil hos oss, må du mer enn gjerne henvende deg til kontakt@mobilabonnement.no, og vi vil sørge for å rette opp feilen innen 24 timer.

