Xplora Mobilabonnement

Xplora legger vekt på å skape en trygg digital hverdag for barn, med abonnementer designet for barnets og foreldrenes ro i sinnet. De tilbyr 5 forskjellige abonnementsvalg for forskjellige behov.

Grønne enger og skogkledde åser strekker seg mot fjerne fjell under en lys og delvis skyet himmel.Xplora Mobilabonnement for barn

Mobilabonnement har ingen samarbeid med Xplora Mobilabonnement

Sist oppdatert tirsdag 17. juni 2025 kl. 22:46

Xplora Basic

0.1 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Gratis BankID
HD Voice

Xplora 1 GB

1 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Gratis BankID
HD Voice

Xplora 3 GB

3 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Gratis BankID
HD Voice

Xplora 6 GB

6 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Gratis BankID
HD Voice

Xplora 8 GB

8 GB
Maks hastighet
Fri tale
EU/EØS Roaming
Gratis BankID
HD Voice

Xplora Mobile har raskt vokst til å bli et av Nordens fremste IoT-selskaper innen smart elektronikk for forbrukere, med virksomhet i Norge, Sverige, Danmark og Finland som betjener over 100 000 familier.

De er særlig kjent for sin barnetilpassede smartklokke og har som mål å berike familiers hverdag med trygghet gjennom innovative mobile enheter.

Kjernen i Xploras tilnærming er fem nøkkelverdier: handlekraft, engasjement, pålitelighet, samarbeid og lekenhet, som de bruker som grunnlag for å utvikle alt fra mobilabonnementer til smartklokker og andre produkter for familienes trygghet.

Les også: Finn de billigste mobilabonnementene i Norge.

Sikre mobilabonnement for barn og yngre brukere

[@portabletext/react] Unknown block type "reference", specify a component for it in the `components.types` prop
[@portabletext/react] Unknown block type "reference", specify a component for it in the `components.types` prop
[@portabletext/react] Unknown block type "reference", specify a component for it in the `components.types` prop
[@portabletext/react] Unknown block type "reference", specify a component for it in the `components.types` prop
[@portabletext/react] Unknown block type "reference", specify a component for it in the `components.types` prop

Xplora legger vekt på å skape en trygg digital hverdag for barn, med abonnementer designet for barnets og foreldrenes ro i sinnet. De tilbyr 5 forskjellige abonnementsvalg for forskjellige behov.

Det første fokuserer på Xplora-klokken, med et spesialtilpasset abonnement til 129kr/mnd som inkluderer fri tale, SMS, 4G-dekning og 100MB data i Norge og EU.

For samme pris får mobilbrukere 1GB data i Norge og EU, med både 4G og 5G dekning, samt gratis BankID og HD Voice. De påfølgende abonnementene varierer i pris basert på datamengde.

Sjekk altid listen øverst på denne siden for oppdaterte priser.

Vær klar over at det er særskilte priser for spesialnummer, bruk i ikke-EU/EØS-land, og under spesielle forhold som flyreiser og offshore kommunikasjon.

Les mer om mobilabonnement for barn

Xplora mobilabonnement priser

Xplora har relativt rimelige priser, sammenlignet med konkurrentene, men tilbyr et mindre utvalg av abonnement. De har også en lavere maksgrense, når det kommer til inkludert data, og vil derfor ikke egne seg for tunge brukere.

Dette koster Xplora sine mobilabonnement:

AbonnementDatamengdePris per måned
Klokke100 MB129 kr
1 GB mobil1 G179 kr
3 GB mobil3 GB229 kr
6 GB mobil6 GB279 kr
8 GB mobil8 GB299 kr

NB! Prisene kan forandre seg over tid, og i perioder kan man finne kampanjer. For en komplett oversikt, må du selv sjekke Xplora sine nettsider.

Som vi kan lese av tabellen, har Xplora relativt greie priser, men det finnes billigere mobilabonnement. De er derimot veldig flink på å skreddersy abonnement til barn og unge.

Xplora klokker

Xplora har fokusert på å selge mobilabonnement til smartklokker, men selger også smartklokker direkte. Disse klokkene har et fokus på barn og unge, med tilrettelagte tjenester slik at foreldre kan holde oversikt.

Det bidrar til at man enklere kan komme i kontakt med barna, da de får opp meldinger og ringesignaler på smartklokken. Hvis du ønsker økt beskyttelse for barna, kan en smartklokke fra Xplora bidra til dette.

Les også: Mobilabonnement til Apple Watch.

Dekning

Xplora bruker Telenor sitt nettverk, og kan med det tilby Telenordekning med god tilgjengelighet, stabilitet og oppetid. Dekning er viktig, og Telenor har den bredeste dekningen i hele Norge.

De har 99,5% befolkningsdekning, og rundt 65% arealdekning. Dermed er store deler av bebygde områder og hvor folk ferdes, dekket av Telenor sitt mobilnett.

Hvis man ønsker bred dekning, vil Xplora være et særdeles trygt valg. Telenor er kjent for sin gode dekning, og Xplora gir deg full tilgang til denne dekningen.

Tjenester og tilleggstjenester


Xplora tilbyr tjenester mobilklokke og 'Full Kontroll'. 'Full Kontroll' er en kostnadsfri tjeneste som hindrer bruk utover det som er inkludert i abonnementet. Eksempelvis:

  • Databruk over inkludert mengde
  • Innholdstjenester, teletorg- og opplysningstjenester
  • Bruk til spesialnummer og servicenummer
  • Samtaler og meldinger til utlandet

Xplora kundeservice

Xplora sine kundeserviceavdeling har fått delte tilbakemeldinger, og har forkortede åpningstider hos deres kundeserviceavdeling. Hvis du ønsker å komme i kontakt med Xplora via telefon eller chat, vil vinduet være relativt kort.

Man kan kontakte de via telefon, e-post eller chat på deres nettside.

Slik kan du kontakte Xplora Kundeservice:

  • E-post: kundeservice@xplora.no.
  • Chat: Bruk gjerne deres chat med åpningstider mellom kl. 16:00 og 19:00 i ukedagene. (Kilde, Xplora.no)
  • Ringe: Du kan ringe de på telefonnummer - 46 28 21 82 mellom kl. 12:00 og 15:00 i ukedagene.
  • Kontaktskjema: Fyll gjerne ut deres kontaktskjema på deres kundeservice side ved å følge lenken ovenfor.

Xplora har fått varierte tilbakemeldinger fra sine kunder, men vi erfarer at det stort sett er misfornøyde kunder som legger igjen tilbakemeldinger på slike tjenester. Vi erfarer således ikke at Xplora gjør det noe dårligere enn øvrige aktører.

Oppsummering: Total oversikt for foreldre

Xplora tilbyr "Full kontroll" i alle sine mobilabonnement, en funksjon som gir kundene full innsikt i bruk og sørger for forutsigbare fakturaer. Dette minimerer risikoen for uventede utgifter og overforbruk.

Fast sperre for roaming og utgående samtaler fra Norge, samt begrensning på tjenester som ringetoner og spill, er inkludert. Dette gjør det enkelt for foreldre å overvåke barnets databruk, hindre overforbruk og unngå overraskelser på regningen.

Oppdager du en feil hos oss, må du mer enn gjerne henvende deg til kontakt@mobilabonnement.no, og vi vil sørge for å rette opp feilen innen 24 timer.